Az online időpontfoglaláshoz magas megelőlegezett bizalomra van szükséged a vevőid részéről. Ehhez pedig leginkább a korábbi, elégedett ügyfeleid véleménye fog hozzásegíteni téged. Ebben a cikkünkben megmutatjuk, hogyan kaphatsz értékeléseket különösebb erőfeszítés nélkül.
A Brightlocal.com által 2018-ban az Egyesült Államokban 1000 fős válaszadói mintán elvégzett piackutatás eredményei alapján a webáruházakban vásárlók 86%-a olvas vásárlói véleményeket vásárlás előtt. (A 18-34 éves válaszadók között 95%-os ez az arány.)
Biztosan Te is tapasztaltad már korábban, hogy sok vállalkozás esetében bonyolult vagy időigényes megtalálni, hogy hol van lehetőséged véleményezni az adott céget vagy edzőt. Minél több platformon teszed lehetővé a vevőidnek, hogy értékeljenek téged, annál több esélyed van arra, hogy ez meg is történik. A lényeg az, hogy adj lehetőséget az ügyfeleidnek valamilyen véleménynyilvánítási lehetőségre.
Hogyan szerezz vásárlói véleményeket?
A legegyszerűbb módja, ha olyan kommunikációs csatornákat használsz, amiken keresztül a leggyakrabban kommunikálsz az ügyfeleiddel. Ha személyi edző vagy és még nincs ilyen felületed, akkor olvasd el ezt a korábbi cikkünket.
Ha pl. a facebookot használod a leggyakrabban, időnként készíts egy Facebook posztot annak szentelve, hogy megkérd a követőidet a szolgáltatásod értékelésére.
De ugyanígy küldhetsz akár a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele után 1 nappal e-mailt, esetleg sms-t, amiben emlékeztetheted az ügyfeledet az értékelésre. Amennyiben ügyfeled a Foggo online bejelentkező rendszerén keresztül foglalt időpontot, hívd fel a figyelmét arra, hogy itt adja le értékelését. Amit nagyon egyszerűen megtalálhat, mint sportoló. Az „ Elmúlt eseményeim listázása „ menüpontra kattintva láthatja az elmúlt időszak eseményeit, amin részt vett. Az események mellett található az értékelés gomb.
Ha pályaüzemeltető vagy, valószínűleg jelen vagy a Google keresőben és a Google térképen (ha még nem, ingyenes regisztrálhatsz a Google Cégem segítségével). Ügyfeleid itt is értékelhetnek téged és ha válaszolsz a véleményekre (még a negatívakra is), növelheted ügyfeleid bizalmát.
Tippek a vélemények megválaszolásához
- Légy kedves, és ne személyeskedj. Egy ideges ügyféllel szemben nehéz vitát nyerni, és te sem szeretnél eljutni egy olyan pontra, ahonnan már nincs visszaút. Válaszaid mindig érdemiek, érthetők és udvariasak legyenek.
- Légy rövid és lényegre törő. A felhasználók hasznos és őszinte válaszokat szeretnének látni, ám könnyen lehet, hogy a hosszú választ megterhelőnek érzik.
- Köszönd meg a véleményeket. Válaszolj az elégedett véleményezőknek, ha van valamilyen új vagy releváns információd, amelyet megoszthatsz. Nem kell minden véleményezőnek nyilvánosan köszönetet mondanod, mivel a válaszaidat sok ügyfél látja.
- Barátként viselkedj, ne értékesítőként. Véleményezőid már az ügyfeleid, így felesleges győzködnöd vagy hirdetésekkel traktálnod őket. Mondj el a véleményezőknek valami újat a cégeddel kapcsolatban, vagy ossz meg velük valami olyasmit, amit valószínűleg nem ismerhettek meg az első látogatásukkor.